BPM (Business Process Management)

Lényege a vállalkozás működésének folyamatos kontrollálása, a hatékonyság mérése, javítása, a vállalkozás, vagy annak bármely területének az üzleti stratégiával történő harmonizálása. A folyamatok felmérését követően, a sikeres megvalósítás kulcsa a legtöbbször komplex informatikai rendszerek és megoldások használata.

A BPM célja a stratégia szempontjából leginkább értéket termelő folyamatok teljesítményének folyamatos növelése.

A BPM módszer segítségével az irányadó jogszabályok, a vállalkozás belső szabályozói figyelembevételével, interjúk készítésével elemezzük a vállalkozás belső folyamatait, javítjuk az egyes folyamatokban található hibákat. A meglévő folyamatokat optimalizáljuk, növelve azok hatékonyságát,  szükség esetén pedig megtervezzük az új folyamatokat.

Néhány gyakori példa a szabályozandó folyamatokra

  • Iratkezelés
  • Egészségügyi adatok kezelése, COVID-19 védettségi adatok kezelése
  • Munkavállalói adatok kezelése (erkölcsi bizonyítvány, végzettséget igazoló bizonyítványok, személyes okmányok)
  • Bér- és munkaügyi dokumentumok
  • Cafetéria
  • Szerződések kezelése
  • Kamerafelvételek kezelése
  • Beléptető rendszer használata
  • Munkavállalók ellenőrzése
  • Gépjármű nyilvántartás
  • Csomag, ruházat,  gépjármű átvizsgálás