Lényege a vállalkozás működésének folyamatos kontrollálása, a hatékonyság mérése, javítása, a vállalkozás, vagy annak bármely területének az üzleti stratégiával történő harmonizálása. A folyamatok felmérését követően, a sikeres megvalósítás kulcsa a legtöbbször komplex informatikai rendszerek és megoldások használata.
A BPM célja a stratégia szempontjából leginkább értéket termelő folyamatok teljesítményének folyamatos növelése.
A BPM módszer segítségével az irányadó jogszabályok, a vállalkozás belső szabályozói figyelembevételével, interjúk készítésével elemezzük a vállalkozás belső folyamatait, javítjuk az egyes folyamatokban található hibákat. A meglévő folyamatokat optimalizáljuk, növelve azok hatékonyságát, szükség esetén pedig megtervezzük az új folyamatokat.
Néhány gyakori példa a szabályozandó folyamatokra
- Iratkezelés
- Egészségügyi adatok kezelése, COVID-19 védettségi adatok kezelése
- Munkavállalói adatok kezelése (erkölcsi bizonyítvány, végzettséget igazoló bizonyítványok, személyes okmányok)
- Bér- és munkaügyi dokumentumok
- Cafetéria
- Szerződések kezelése
- Kamerafelvételek kezelése
- Beléptető rendszer használata
- Munkavállalók ellenőrzése
- Gépjármű nyilvántartás
- Csomag, ruházat, gépjármű átvizsgálás